Punjab Nationalbank DIRECTORS REPORT 2015821116 Während des 16.Jahrhunderts hat die Bank mehrere Landmarken überschritten, d. H. Rs. 9.65 lakh crore Global Geschäft, Rs. 8.50 lakh crore Inländisches Geschäft, Rs. 5,50 lakh crore Globale Einlagen, Rs. 4,00 lakh crore Net Advances, Rs. 2.00 lakh crore CASA Einlagen und Rs. 12.000 crore Betriebsgewinn. A. Die Banken Global Business erreicht Rs.9.65 lakh crore am Ende März16 spiegelt ein Wachstum von 9,5 auf jährlicher Basis. Die Banken International Business standen auf der Ebene der Rs.1,12.123 Crore, Aufnahme ein YoY Wachstum von 11,2. Während die Globalen Einlagen der Bank bei Rs.5.53 lakh crore um 10.3 wuchsen, verzeichnete Net Advances Wachstum von 8.4, um Rs.4.12 lakh crore wie am 31. März 2016 zu erreichen. In Bezug auf Bottom8211line Parameter stieg der Betriebsgewinn der Banken von Rs. 11 955 crore zum 31. März 15 bis Rs. 12,216 crore zum 31.März16. In Bezug auf die Kennzahlen blieb die Inlandszinsmarge bei 2,95 für das am 16. März abgeschlossene Geschäftsjahr im Berichtszeitraum eine der höchsten unter den verstaatlichten Banken. Darüber hinaus stand der CRAR der Bank bei 11,28 über der vorgeschriebenen regulatorischen Anforderung. Vor diesem Hintergrund freuen sich Ihre Direktoren, den Geschäftsbericht der Bank für 2015821116 zusammen mit dem geprüften Jahresabschluss einzureichen. B. BETRIEBLICHE HÖHEPUNKTE Die Bank führte einen neuen strategischen Ansatz namens Indradhanush ein, der die sieben wichtigsten Reformbereiche der Bank aufzeigt, um sich angesichts eines verstärkten Wettbewerbs im indischen Bankenraum anzupassen, zu entwickeln und zu gedeihen. Diese sieben Bereiche sind People Development, erhöhen CASA amp Retail-Geschäft, Verbesserung der CD-Ratio durch Kreditwachstum, NPA-Management, Verbesserung der Kundendienst, digitale PNB und Erhöhung Einkommen amp Control Ausgaben. Die Bank hat in diesen Bereichen erhebliche Fortschritte gemacht. Auf dem Weg zur Entwicklung der Menschen hat die Bank eine neue Mobile App-basierte e8211Learning-Plattform namens PNB Univ. Es ist auf allen großen mobilen Plattformen, neben Web-basierten Zugriff über Desktop oder Laptop, um einen schnellen Zugriff auf Qualität Lehrplan und qualitativ hochwertige Ausbildung 24x7 direkt auf der Handfläche bieten. Um das volle Potenzial der neu eingestellten jungen, energetischen und tech8211savvy Mitarbeiter zu entfalten, hat die Bank ein On8211boarding amp Mentoring Programm mit dem Titel PNB Navodaya initiiert. Dieses Programm wird dazu beitragen, Mitarbeiter Energien in Richtung der Banken-Entwicklung zu verlagern und sie zu Markenbotschafter für das Unternehmenswachstum und organisatorisches Ziel zu machen. Um eine konsequent überlegene Kundenerfahrung zu gewährleisten und den sich ändernden Kundenerwartungen besser gerecht zu werden, startete die Bank innovative digitale Produkte und Lösungen wie folgt: 8211 39PNB ATM Assist39: Einzigartige Anwendung, die es dem Kunden ermöglicht, nicht nur PNBs ATM zu lokalisieren, sondern auch Beschwerden im Zusammenhang mit Geldautomaten. 8211 39PNB MobiEase39: Mobile App zur Bereitstellung von One-Touch-Banking. 8211 PNB Sleep Easy: Deaktivieren und re8211enable Internet Banking und Mobile Banking Passwort. 8211 Grüne PIN: Um Kunden zu erhalten, erhalten Sie doppelte PIN für Debitkarte sofort durch SMS Antrag. 8211 Online-PPF - und RD-Kontoeröffnung. 8211 Online-Buchung von Schließfächern überall in Indien über die Unternehmens-Website. 8211 Die Bank hat auch die Möglichkeit zur Registrierung für Mobile Banking durch ein riesiges Netz von über 9000 Geldautomaten eingeführt. 8211 Die Bank registrierte ihre Präsenz auf den Social Networking-Standorten i. e. Twitter und LinkedIn mit dem Ziel, Marken-PNB auf Social Media zu stärken und mit Kunden in einer kosteneffizienten Weise zu engagieren. Um die operativen Prozesse zu verbessern, hat die Bank erfolgreich die CBS-Datenbank von M9000 Servern auf neue Sparc Super Cluster (M6821132) Server migriert. Aus diesem Grund ist die Bank die erste Bank in Indien geworden, um eine 4-Knoten-aktive RAC (Real Application Cluster) - Einstellung zu implementieren. Die Bank ist dabei, PNB Unified Payments Interface (UPI) einzuführen. Mobile App, verknüpfen Sie alle Konten, einschließlich derjenigen, die mit anderen Banken geöffnet werden, um Transaktionen zu tätigen und Händler zu erleichtern, die Transaktionen über Mobile App als alternativen POS-Amp-Bargeldtransfer zu ziehen. Um die Erholung zu verbessern, hat die Bank in der Zentrale einen War Room eingerichtet NPA-Überwachung erfolgt systematisch. Um kartebasierte Transaktionsdienste bereitzustellen, wurden Micro-Geldautomaten an Business Correspondent Standorten eingeführt. Die Bank hat sich die erste Bank in der Bankenbranche zu Bargeld Kaution durch Micro-Geldautomaten zu starten. Um das finanzielle Bewusstsein über die Länge und Breite des Landes zu verbreiten, markierte die Bank Vitiya Jan Chetna Abhiyan. Dieses Programm wird auch auf die Schaffung von Bewusstsein über die Pradhan Mantri Jan Dhan Yojana, Atal Pension Yojana, Mudra Darlehen, Pradhan Mantri Jeewan Jyoti Yojana und Pradhan Mantri Jan. Suraksha Yojana betonen. Für die Frauenentwicklung hat die Bank neue Regelungen formuliert, d. H. Das PNB-Vanita-Finanzierungssystem, PNB PoWer Savings und Mahila Kaushal Vikas Yojna. Im Laufe des Jahres 16 hat die Bank 32 Akshaya-Filialen eingeweiht, die ausschließlich von Frauen für Frauen bedient werden. Das Finanzministerium, Regierung von Indien, hat PNB als das erste unter allen Banken in der Ablagerung bekannt gegeben, die durch Pradhan Mantri Jan Dhan Yojana (PMJDY) Konten mobilisiert wird. C. ASSET QUALITÄT Die Banken Gross NPA standen auf Rs.55.818 crore in FY16 (FY15 Rs.25.695 crore) und die Net NPA stand bei Rs.35.423 crore in FY16 (15 Fri 15 Rs.15.396 crore). In Bezug auf die Ratio stieg das Brutto-NPA-Verhältnis bei 12,90 in FY16 (Vj. 15,55) und das Net NPA Ratio lag bei 8,61 in FY16 (FY154,06). Die Anhäufung von belasteten Vermögenswerten blieb der Bank zuwider. Die Bank leitete verschiedene Maßnahmen ein, um die inkrementellen Delikte und frischen Schlupfmassnahmen zu stoppen, um die Qualität der Vermögenswerte zu verbessern. In allen NPAs wurden Konfliktlösungsstrategien umgesetzt und Fortschritte wurden regelmäßig überwacht. Die täglichen Fortschritte der Erholung in NPAs (outstanding Rs.10 lakh und höher) wurde überwacht und vor dem Top Management platziert. Darüber hinaus wurden Kompromiss - / Verhandlungssiedlungen durch ein Treffen mit Kreditnehmern als weitere wichtige Strategie zur Bekämpfung der NPA angenommen. Die Bank hatte auch 17 Asset Recovery Management Filialen (ARMBs), die ausschließlich für die Auflösung von NPAs funktionieren. Initiativen im Laufe des Jahres 16: Im Laufe des Jahres 16 wurden zwei Mega-Verkauf Kampagnen organisiert, in denen Wohn-, Industrie-und anderen verschiedenen Kategorien von Immobilien wurden zum Verkauf mit breiter Öffentlichkeit. Dies erhöhte die Verkaufszahlen und führte im Laufe des Jahres zu einer deutlichen Erholung. Die Bank hat Initiative ergriffen, um den gesamten Prozess der SARFAESI-Aktion zu straffen. Während des 16.Jahrhunderts wurde eine rigorose Nachuntersuchung durchgeführt, indem ein rechtzeitiges Handeln gewährleistet wurde und der Hauptanspruch darin bestand, die immobilen Eigenschaften (IPs) entweder mit Hilfe einer unterstützenden Agentur oder durch eine bewegte Anwendung vor dem DMM / CMM in Anspruch zu nehmen. Dies führte zu einer Erhöhung des Anteils an Immobilien unter physischem Besitz der Bank, was zu mehr Auktionen unter Mega Sale Campaigns führte. Während der FY16 wurde eine weitere Option zur Bewältigung des steigenden NPA-Niveaus verwendet, indem einige schwierige Konten für den Verkauf an ARCs. Als Ergebnis wurden 15 Konten mit hervorragenden Rs.1835 crore an ARC verkauft. Konzertierte Follow-up wurde auch mit dem Circle Office / FGMOs für den Dialog mit dem Kreditnehmer und Bürgen, die zu einer höheren Zahl der Siedlung führte während GJ16 vis8211a8211vis FY15 gemacht. Die Bank nahm auch Initiative für die Ermittlung Willful Defaulters und nach Reserve Bank of India Leitlinie, wurden Hinweise auf verschiedene Kreditnehmer, die gefunden wurden, um eine Handlung von Willful Default begangen haben. Als Ergebnis wurden während des 16. Lebensjahres 904 Kreditnehmer schließlich als Willful Defaulters deklariert. Während FY16, in 6898 Rin Mukti Shivirs, Bargeld Erholung von Rs. 742,98 crore wurde von 1,16,825 Konten und Aufstockung von 49,702 Konten mit einem ausstehenden Betrag von Rs.1224,50 crore erhalten. So wurden NPAs von Rs.1967.48 crore in diesen shivirs aufgelöst. OTS wurde als Produkt für eine schnellere Auflösung von NPAs und OTS in 84104 Konten vermarktet wurde genehmigt. Durch gut definierte Erholungspolitik wurden Rs.854.93 crore in bewilligten OTS-Fällen durch ausgehandelte Siedlungen wiederhergestellt. Aufgrund der oben genannten Initiativen und konzertierten Follow-up für die Erholung und Aufwertung, erholte sich die Bank Rs. 4724.58 crore in Konten schlüpfte während GY16. NPA-Konten wie am 31.03.15 mit insgesamt ausstehenden Rs.1381.66 crore wurden auf Standard-Kategorie aktualisiert. Die Gesamteinnahmen in den NPA-Konten beliefen sich auf Rs.4261,88 crore. Während des 16. Jahres erholte die Bank Rs.2296.95 crore aus den früheren Abrechnungen (einschließlich Technical Write off). D. INDUSTRIELLE RESTRUKTURIERUNG Die Standard-Restrukturierten Fortschritte der Bank hat sich von Rs.38.315 crore für 15 bis Rs.20.144 crore für FY16 a) Industrielle Rehabilitation Die Bank setzte ihre Bemühungen zur Rehabilitation von potenziell lebensfähigen kranken Einheiten, um die dringend benötigte Erleichterung In den Industriesektor durch Umschuldung. Die Bank wurde in der Zahl der Rechnungsabschlüsse mit der Funktion der Agentur für die Betriebsführung des Verwaltungsrates für den industriellen und finanziellen Wiederaufbau (BIFR) beauftragt. Im Laufe des Jahres 16 wurde das Entwürfe Rehabilitationssystem (DRS) von der Bank als operative Agentur des BIFR in vier Konten formuliert und die Bank hat auch ein Rehabilitationspaket in einem Fall implementiert, das vom BIFR im Laufe des Jahres 16 sanktioniert wurde. B) Corporate Debt Restructuring (CDR) Zur Sicherstellung einer rechtzeitigen Umstrukturierung der Verbindlichkeiten von Kreditinstituten, die im Rahmen des Konsortiums / Mehrfachbanken tätig sind, wird ein transparenter Mechanismus unter dem CDR-System gebildet. Während FY16, ein Konto mit hervorragenden Rs. 38,38 crore wurde unter CDR umstrukturiert. Von den 84 umstrukturierten Konten wurde der PNB die Rolle der überwachenden Institution in 18 Konten zugewiesen. C) Schuldenrestrukturierungsmechanismus für kleine mittelständische Unternehmen Die Bank hat bereits seit dem Geschäftsjahr 2006 einen Schuldenrestrukturierungsmechanismus für kleine mittelständische Unternehmen (DRM für KMU) im Sinne der CDR eingeführt. Im Laufe des Jahres 16 hat die Bank 17 Konten mit insgesamt ausstehenden Rs umstrukturiert. 247.10 crore. Die Bank hat auch einen transparenten Mechanismus für die Umstrukturierung von Schulden potenziell lebensfähiger Einheiten eingeführt, die vorübergehenden Problemen aufgrund von Faktoren ausgesetzt sind, die außerhalb ihrer Kontrolle liegen, auch für Fälle, die nicht unter BIFR / CDR / DRM für KMU abgedeckt werden können. Während FY16 wurden 19 Konten mit Rs.1002.56 crore Umstrukturierung / Umschuldung unter dieser Kategorie. E. DIGITALISIERUNG: DIGITALE PNB Die Bank unternahm mehrere Initiativen in ihren fortgesetzten Bemühungen, den Kunden bessere, zeitnahe und effiziente Dienstleistungen zu bieten. Diese Initiativen waren ein Schritt in Richtung Bargeld weniger Gesellschaft und papierloses Bankwesen. E.1 Alternative Lieferkanäle a) Internet Banking: Die Bank bietet Internet-Banking-Services mit folgenden Varianten an: Einzelhandel Internet Banking und Corporate Internet Banking. Das Internet Banking Kunden der Bank erreichte 47 lakh als am 31. März 2016. Die Bank aktualisiert auch ihre Internet-Banking-Services während des 16.Jahrhunderts, die wie unter gegeben sind: 8211 Revamped Corporate Internet Banking-Modul, so dass es einfacher und einfacher zu bedienen. 8211 Gestartet PNB Sleep8211Easy zu blockieren / unblock Transaktions-Passwort von IBS und Mobile Banking, wenn nicht erforderlich. 8211 Heißer Auflistung und Personalisierung der Debitkarte. 8211 Online-Rücksetzung der Pin-Nummer der Debitkarte. 8211 Online-Bewerbung für OD unter PMJDY-Konten über IBS. 8211 Zur Stärkung der Sicherheit im Bereich der Internet-Banking-Dienstleistungen hat die Bank Digital Signature als zweiten Faktor für die Authentifizierung von Transaktionen im Retail - und Corporate-Internet-Banking implementiert. B) Mobile Banking: Die Bank erbringt seit dem 31.03.2016 mobile Banking-Services für rund 24 Lakh-Kunden. Die Bank hat Mobile Banking Services mit folgenden Varianten bereitgestellt: i. SMS-Banking: Der Benutzer muss SMS in den vordefinierten Formaten erstellen. Ii. Browser Based Mobile Banking: Dies erfordert Handy aktiviert mit GPRS oder Wi8211Fi. Iii. Application Based Mobile Banking: Der Benutzer kann App aus dem jeweiligen App Store herunterladen. Derzeit bietet die Bank Mobile Banking App für Android, iOS, Blackberry und J2ME Plattformen. Iv. Nationale Unified USSD-Plattform (NUUP): Dies wird auf einem Kurzcode 99 angeboten, der eine gemeinsame Plattform für alle Banken ist, die von der National Payment Corporation of India (NPCI) verwaltet werden. Während des FY16 fügte die Bank folgende Features hinzu: 8211 PNB MobiEase: Mit dieser mobilen App ist es nicht nötig, sich an die Syntax für das Versenden von SMS für verschiedene Anfragen (zB Balance-Anfrage, Mini-Statement, Check-Buch-Anforderung etc.) 8211 Mehrwertdienste: Mobilität und DTH-Aufladung sind über Mobile Banking verfügbar. 8211 PNB ATM Assist: Eine Mobile App zum Finden von Geldautomaten der Bank über GPS und Beschwerden über die Funktionalität von Geldautomaten. 8211 Online-Nutzerregistrierung und Passwort-Reset für Mobile Banking ohne jegliche Eingriffe von Zweigstellen. 8211 Online-Bewerbung für OD unter PMJDY-Konten über Mobile Banking. 8211 PNB eingeführt hindi-Version von Mobile Banking. C) SMS Alert Services: Am 31. März haben rund 3.95 crore Kunden SMS Alerts Services abonniert. Im Durchschnitt pro Tag werden rund 29,92 Lakh SMS Alerts generiert und an diese Kunden ausgeliefert. 8211 SMS-Alerts werden für identifizierte Transaktionen (Kredit / Debit), die an Filialen, ATM, IBS, Mobile Banking und POS-Terminals ausgeführt werden, generiert. 8211 Darüber hinaus werden SMS-Benachrichtigungen auch für nichtfinanzielle Aktivitäten wie Geburtstage, Mobil-Nr. FD-Account Fälligkeit, FD-Konto Fälligkeitsdatum, NEFT (N10) Bestätigung, RTGS-Transaktionen mit UTR Nein, Saldo für verpasste Anrufe, Etc. 8211 Der Kanal ist auch für die Bereitstellung von Werbe-Nachrichten wie Informationen über Banken Produkte und andere Dienstleistungen für die Bank39s geschätzten Kunden genutzt. Die Bank hat kontinuierlich neue Funktionen hinzugefügt, wie beispielsweise: 8211 SMS-Benachrichtigungen, die in 5 Regional Rural Banks implementiert wurden. 8211 Obligatorisch / Non8211Vereinbarungseigenschaft Eingeführt: Der Kunde hat die Möglichkeit, aus obligatorischen und nicht verpflichtenden Alarmen auszuwählen, so dass im Fall, dass der Kunde nur obligatorische Benachrichtigungen benötigt, er nicht berechnet werden kann. 8211 Das Call Center ist mit einer Möglichkeit ausgestattet, um den SMS-Alerts-Verlauf zugänglich zu machen, der an den Kunden gesendet wird, um Beschwerdemöglichkeiten im Zusammenhang mit SMS-Benachrichtigungen und OTP zu beschleunigen. 8211 CIBIL Watch Alert: Alert wird an die Filialköpfe über Informationen von CIBIL über PNB-Kredit-Kunden Annäherung an eine andere Bank für Darlehen gesendet. 8211 Wohnen / Kfz-Darlehensalarm: Alert wird an den Kunden gesendet, der seine Anfrage anzeigt, wann immer er / sie die PNB-Wohnungs-Auto-Darlehens-Website besucht und einen Antrag auf Rückruf von PNB einreicht. 8211 Prüfer-Alert: Alert wird an den Kunden gesendet, sobald ein Scheck in seinem Konto präsentiert wird, wobei ausreichend Zeit für eine Antwort vorhanden ist, bevor diese gelöscht wird. 8211 15G / 15H Alarm: Alert wird an Kunden gesendet, die Vorlage von 15G / H anfordern, um Steuerabzug zu vermeiden. D) Geldautomaten: Die Bank verfügt über ein breites Netz von 9463 Geldautomaten, die über die Länge und Breite des Landes verteilt sind, wie am 31.03.2016. Die verschiedenen neuen Initiativen der Bank zur Erhöhung der Nutzung von Geldautomaten sind wie folgt: E8211 Überwachungs-Systeme wurden auf ATM-Sites installiert, um die Inzidenz von Vandalismus und Einbrüchen zu beschränken. Bis zum 31.03.2016 werden 6136 Standorte durch E8211 Surveillance verbunden und überwacht. Um die Ausfallzeiten von Geldautomaten aufgrund eines Stromausfalls zu verringern, wird Solar UPS installiert. Bis zum 31.03.2016 wurden 450 Solar-USV an potentiellen Standorten installiert. Für die Online-ATM-Überwachung und um sofortige Korrektur - / Vorbeugungsmaßnahmen zu ergreifen, falls die Geldautomaten absteigen, wurde ESQ ATM Monitoring System installiert. E) Self Service Kiosk: Die Bank hat 1721 Cash Deposit / Multifunktions Kiosk (einschließlich PNB Cash Acceptor cum ATM), 383 Electronic Check Einzahlungsmaschinen und 3214 Pass Book Updating Machines im ganzen Land installiert. Die in e8211lobby installierten Maschinen werden Kunden 247 zur Verfügung gestellt. Kunden können auf dieselben wie ihre Bequemlichkeit zugreifen. Um die Verfügbarkeit von Self Service Area Machines zu verbessern, wurde ein Echtzeit-Monitoring-Tool für die Fernüberwachung von SSA Machines für eine effektive Überwachung implementiert und reduziert die Ausfallzeiten. E.2 Check Truncation System (CTS): Der primäre Standort von CTS Western Grid wurde von LCC8211Mumbai nach Belapur verschoben. Nun sind alle Filialen unter westlichen Grid sind Teilnahme an CTS Clearing durch die Belapur Site. Komplette Infrastruktur von LCC Mumbai wurde auf Data Centre8211Delhi und DR-Site von Western Grid wurde auf Data Centre8211Delhi gegründet. E.3 IT-Sicherheit: Die Bank verfügt über Informationssicherheitsrichtlinien, die vom Verwaltungsrat genehmigt und jedes Jahr überprüft werden, um sie entsprechend den neuesten Trends und Best Practices zu aktualisieren. Information Systems Security Architecture Implementation Committee (ISSAIC) Treffen werden monatlich gehalten, um die Umsetzung der Informationssicherheitsposition zu überprüfen und zu empfehlen. Website wurde erstellt WCAG (Web Compatibility Access Guideline) Version 2.0. Corporate Website wurde IPV6 konform gemacht. Security Operations Center wurde von RSA Envision auf RSA Security Analytics umgestellt. Information Security Audit und Prozessaudit werden regelmäßig von externen, qualifizierten Wirtschaftsprüfern durchgeführt. Der Umfang umfasst externe Angriffs - und Penetrationstests, Vulnerability Assessment und Penetration Testing (VAPT), WAN Audit und Prozessaudit. ISO-Zertifizierung wurde von ISO 27001: 2005 nach ISO 27001: 2013 für Rechenzentrum, NOC und DR-Site erweitert. Business Continuity-Plan amp Disaster Recovery (BCP amp DR) Die Bank hat gut definierte Business Continuity Plan (BCP) zu un8211unterbroted Kundenservice im Falle von jeglicher Anforderung zu bieten. Die Bank verfügt über eine voll funktionsfähige Disaster Recovery Site (DRS) ihres Rechenzentrums und andere wichtige Anwendungen mit gut definiertem Recovery Time Objective (RTO) und Recovery Point Objective (RPO). DR-Bohrmaschine wird regelmäßig durchgeführt, um die Prüfung ihrer funktionalen Vorbereitung zu halten. Wie am 31. März3916 ist die DR-Seite für 65 Anwendungen, einschließlich kritischer, verfügbar. E.4 Andere Initiativen a) Micro-Geldautomaten: Unter dem PMJDY-Kontoeröffnungslaufwerk wurden große Speicherkonten geöffnet und RuPay-Debitkarten ausgegeben. Um diesen Kunden kartebasierte Transaktionsdienste zur Verfügung zu stellen, wurde das Konzept der Micro-Geldautomaten an den Business Correspondent-Standorten eingeführt. Micro ATMs sind im Grunde PoS / Handheld-Terminal-Maschinen mit Magnetic8211stripe Card Reader und verschlüsselt pin8211pad. Derzeit hat der Kunde die Möglichkeit der Bargeldabhebung und Balance Anfrage Transaktion durch Micro-Geldautomaten. Die Transaktion erfolgt im Online-Modus real8211time und der Empfang wird sofort vom Micro ATM generiert. Die Anlage wurde live in 4410 Micro ATMs und die Bank ist unter dem Prozess der Umsetzung der gleiche an verbleibenden BC Standorten. B) Branch8211Wise Vacant Locker Status: Für das Erhalten eines Schließfachs auf Miete, müssen Kunden manchmal Zahl der Besuche zu einem bestimmten Zweig bilden, um die Position der freien Schließfächer zur Verfügung zu stellen. Auch können einige Zweige in der gleichen Stadt haben leere Schließfächer Ampere andere können mit Warteliste der Kunden für die Ausgabe der Spind. Um das Problem zu lösen, w. e.f. 24.09.2015, bestehende amp Interessenten haben die Möglichkeit, lokalisieren branch8211wise vacant locker Status auf der Corporate Website (pnbindia. in) zur Verfügung gestellt worden. Darüber hinaus wurde ein Mechanismus eingerichtet, um diesen vakanten Locker-Status auf der Banken-Website täglich zu aktualisieren. C) Zahlungssystem für PAO / CDDO Dateien von PFMS: Ministerium der Finanzen, Regierung von Indien hat beschlossen, alle Zahlungen wie Non Plan Zahlung (einschließlich PAO / CDDO Zahlungen) der verschiedenen Ministerien durch PFMS (unter Ministerium der Finanzen) und zu verarbeiten Verschiedene Standalone-Systeme zu integrieren. Diese Zahlungen sollen digital signiert und über den zentralen PFMS-Server gesendet werden. Die Zahlungsdateien von PFMS werden über das PFMS PAO Portal verarbeitet. Generierung von e8211Zahlungsrollen, Check Scrolls, Receipt Scrolls wurde ab 01.11.15 in dieses System integriert. D) Outward-Mandatsmanagementsystem: Zur Unterstützung der Filialen im Firmenkundengeschäft, die ihre Kunden in regelmäßigen Abständen auf der Grundlage ihres Mandats sammeln wollen, wurde ein in-house-outward-Mandatsmanagementsystem entwickelt, 03.02.16. Für das Sammeln von EMI gemäß Mandat von PNB-Kreditnehmern kann die Debit-Transaktionsdatei (Outward ACH8211Debit) auch durch den Servicezweig über dieses System erzeugt werden. E) Implementierung neuer Server des Sparc Super Clusters (M6821132): Am 18.10.2015 hat die Bank die CBS-Datenbank von M9000-Servern erfolgreich auf neue Sparc Super Cluster (M6821132) Server auf der 48211Node RAC (Real Application Cluster) Architektur von früher migriert 28211Node RAC. PNB ist die erste Bank in Indien zur Implementierung von 4 Knoten aktiven RAC (Real Application Cluster) Einrichtung. Diese Umsetzung hilft der Bank in Zukunft Kosteneinsparungen und bieten verschiedene operative Vorteile. F) Zero Data Loss Center (ZDLC): Das ZDLC der Bank hat ab 29.02.2016 in Betrieb genommen. ZDLC fungiert als dritte Bank der dritten Verteidigungslinie. Die Banken-Transaktionsdaten würden gleichzeitig bei DC und ZDLC erfasst und dann anschließend in der DR-Site repliziert, wodurch 100 Synchronisation oder Verfügbarkeit der Transaktionsdaten garantiert werden. Dies sorgt für einen Datenverlust bei kritischen Transaktionen, wodurch die Organisation das Betriebsrisiko, das Reputationsrisiko und das Stakeholder-Vertrauen stärken kann. F. Management Information System Zur Erreichung des Ziels, mit dem die Management Information System Division (MISD) eingerichtet wurde, wurde im Jahr 2008 das Enterprise8211wide Data Warehouse (EDW) implementiert. Das EDW-System hat den reibungslosen Zugang zu den für die regulatorische / gesetzliche Berichterstattung erforderlichen Daten erleichtert Für analytische Zwecke. Dies hat die Arbeitsbelastung der Außendienstmitarbeiter erheblich verringert und hilft dem Top-Management, rechtzeitige Entscheidungen zu treffen. Ein standardisierter Ansatz für das Kreditrisiko nach Basel III wurde mit Hilfe von LADDER (Loans and Advances Data Desk for Evaluation amp Reports) implementiert, das die Berechnung von Risikogewichteten Aktiven (RWAs) in Bezug auf Loans amp Fortschritte gemäß den Richtlinien der RBI ermöglicht. Die Daten aller Darlehenskonten werden an vier Kreditinformationsgesellschaften (CICs), d. H. CIBIL, Equifax, Experian amp High Mark, monatlich aus dem Ladder-System übermittelt. Bureau Eine Lösung wird seit 2012 eingeführt, die es den Filialen ermöglicht, Kreditinformationsberichte (CIRs) unter Verwendung des Banken-Intranets (CBS-Netzwerk) für kreditbezogene Entscheidungen zu erstellen. CIRs von 14.62.493 potenzielle Kreditnehmer unter Consumer-Kategorie und 26.861 CIRs unter Commercial-Kategorie wurden aus CIBIL, Experian, High-Mark Amp Equifax-Datenbanken während GY16 gezogen Die Bank ist verpflichtet, die Angaben über gerechte Hypotheken mit Central Registry registrieren. Ungefähr 4,19 Lakh Immovable Properties (IPs) wurden von der Bank bis März 2016 bei CERSAI registriert. Ziel ist es, eine Mehrfachfinanzierung auf demselben IP zu vermeiden und dadurch die Verhängung von Betrug durch die Verpfändung derselben Immobilien an mehrere Finanzinstitute zu verhindern. Anti Money Laundering-Lösung wurde implementiert, um die Kunden zum Zeitpunkt der Kundenakquisition und Fondsübertragung scannen, indem sie verschiedene Watch Lists. Das System hilft auch bei der Einreichung verschiedener Berichte an FIU und anderen Aufsichtsbehörden. G. Niederlassungs - und Büronetz Die Bank hat eines der größten Filialnetze von 6759 am 31.03.2016. Rund 63 der Bankfilialen befinden sich in ländlichen und halbstaatlichen Gebieten. Zur Erfüllung des Bankenbedarfs der unbelasteten Gebiete wurden 202 neue Filialen zum ausgedehnten Filialnetz hinzugefügt. Außerdem wurden 32 Frauen nur Niederlassungen genannt Akshaya wurden während des Jahres 3916 geöffnet. Diese Filialen werden ausschließlich von Frauen für Frauen betreut. Die Bank verfügt über 4 Niederlassungen (2 Hongkong, 1 Dubai, 1 OBU8211Mumbai), 2 Niederlassungen (London amp Bhutan), 1 Partner (in Kazakhstan), 1 Joint Venture (in Nepal) und 2 Niederlassungen in 9 Ländern 4 Repräsentanzen (Sydney8211Australia, Shanghai8211China, Dhaka8211Bangladesch und Dubai8211UAE). Die Bank erforscht auch Möglichkeiten der Übersee-Expansion in Sri Lanka, Kanada, Brasilien, Australien und China. H. International Banking Die Bank hatte einen Devisenumsatz von Rs registriert. 1.33.881 crore für FY16 mit einem Rückgang von 2,08 auf YoY Basis vor allem aufgrund der Verlangsamung in den globalen Volkswirtschaften und kontinuierlichen Rückgang der Länderexporte. Derzeit verfügt die Bank über mehr als 200 Filialen, die für den Umgang mit Devisengeschäften zuständig sind, und ein zentralisiertes Büro für Handelsfinanzierung in Neu Delhi, das sich auf die zentrale Abwicklung von Handelsgeschäften spezialisiert hat. Die Bank hat spezialisiert International Banking Filialen an den wichtigsten Export-Zentren für die Ausweitung der Dienstleistungen für die Importeur / Exporteur Kunden. Neben diesen Vertretungen der autorisierten Händler (AD) verfügt die Bank über 22 Austauschbüros an wichtigen touristischen Zentren, um die Einlösung von Devisen - / Reiseschecks durch ausländische Touristen / NRIs zu erleichtern. Die Bank ist auch mit International Service Branch in Neu-Delhi für den Umgang mit Überweisungen für die Bank als Ganzes. Während des 16.Jahrhunderts bearbeitete die Bank das Überweisungsgeschäft von ungefähr Rs.57.886 crore und zeigte ein Wachstum von ungefähr 4 auf YoY Basis. Die Bank hat Rupee Drawing Arrangements (RDA) mit 38 Austauschhäusern (32 im Golf, 2 in Singapur, 2 in den USA, 1 in Australien und 1 in Kanada), um die Überweisung von NRIs zu erleichtern. Die Bank hat auch Web-basierte Überweisung Vereinbarungen im Rahmen des Money Transfer Service Scheme (MTSS) und hat Vereinbarungen mit 6 Geldtransfer Organisationen weltweit. Die Bank hat aktiv Gold Monetizing Scheme (GMS) von der Regierung von Indien in FY16 ins Leben gerufen eingeführt und Systeme und Verfahren wurden eingerichtet. I. Operations Division Organisatorische Restrukturierung: Die Organisationsstruktur spielt eine wesentliche Rolle bei der Durchführung einer Organisation. Um die Produktivität und damit die Auslieferung zu steigern, wurde die Zahl der Kreisbüros von 69 auf 76 erhöht. Die bestehende 3-stöckige Struktur mit den Büros, die die Zentrale mit den Filialen verbinden, wird in eine 4-stöckige Struktur umgewandelt Kreisbüros und berichten an die Zentrale. Geschäftsprozesse: Die Geschäftsprozesse werden auf den Mikroebenen kontinuierlich überarbeitet, um nahtlose Bankerfahrung für Kunden wie z. Anfrage-Ausgabe von personalisierten Scheck Bücher durch Geldautomaten, Entspannung in inter8211sol (Filiale) Bargeldabhebungen und Transfer-Transaktionen, Einführung von Zahlungsempfängern Name in SMS gesendet bei Vorlage von Scheck für Clearing, etc. Employee Suggestion Scheme: Zur Förderung von innovativen und progressiven Ideen durch Mitarbeiter, Employee Suggestion Scheme ist in Vogue für bestehende sowie pensionierte Mitarbeiter. Kunden können auch Vorschläge per Feedback oder E-Mail an Customer Care Center bei carepnb. info senden. J. Neue Initiative Um die Kundenzufriedenheit zu verbessern und die Geschäftsaussichten zu steigern, hat die Bank zahlreiche Initiativen auf den Weg gebracht: Auf dem Weg zu einer Markenpositionierung und der Anbindung an die Kunden / Besucher auf Social Media hat die Bank ihre Präsenz auf Twitter amp LinkedIn . Auf Social Media startete die Bank verschiedene Einrichtungen für Kunden / Besucher, Regelmäßige Updates auf Angebote, Kundenbetreuung einschließlich Beschwerden redressal, etc. Das Konzept der digitalen Dorf wurde entwickelt, unter denen das Dorf wird wi8211fi aktiviert zusammen mit OffSite e8211lobby mit ATM, Cash Deposit Machine, elektronische Check-Einzahlungen Maschine, Passbook Updation Machine, PC Mit Internetanschluss und TV-Display. 121 neue Offsite e8211lobbies begannen in institutionellen und cantonment Bereichen zu erwerben und zu verbessern Service Delivery. Skill Entwicklungsprogramme wie EDV-Kenntnisse, Zimmerei, fortgeschrittene Landwirtschaftstechniken etc. werden mit Fokus auf die Schaffung von Arbeitsplätzen und Förderung integratives Wachstum durchgeführt. Für mehr Effizienz in der ATM Funktion und Rentabilität wurde ATM Profitabilität Modell entworfen. Dieses ist in8211house entworfene Software, zum des Funktionierens der Geldautomaten Pan India mit einem Ziel zu überwachen, um die Auszahlung zu minimieren / zu beseitigen. Um effektiv mit ihren Kunden und Mitarbeitern kontinuierlich kommunizieren, kommt die Bank mit Konzept der Reach in Reach heraus, die ähnlich wie TV-Kanal werden. Darüber hinaus plant die Bank, Tab Baning für den Erwerb neuer Kunden mit dem neu eingerichteten Marketing Vertical und PNB YUVA für Jugendliche mit einem Ziel, sie in die Banken falten durch Mobile app zu starten. K. Business Diversification Investmentfonds: Die Bank vertreibt und vermarktet Investmentfondsprodukte von Principal PNB AMC amp UTI AMC. Während des 16.Jahrhunderts mobilisierte die Bank den Gesamtbetrag von Rs.3457 und die Asset under Management standen bei Rs.580 crore, die Vermittlung von Rs.3.38 crore verdiente. Gesamtmenge mobilisiert während des 16. Jahrhunderts war Rs.2653 crore und Asset under Management Rs.515 crore. 1. Lebensversicherungsgeschäft: Als Kreditinstitut der PNB MetLife India Insurance Co. Ltd. hat die Bank im Laufe des 16.Jahrhunderts Prämie von Rs.964 crore (Fresh Business Premium von Rs.411 crore amp Renewal Business Premium von Rs.553 crore) mobilisiert 1.12.200 Policen, als gegen Gesamtprämie von Rs.677 crore mobilisiert während des 15.Januariums und zeigten damit ein Wachstum von 42. Das Bankeinkommen von Life8211Insurance Geschäft während GJ16 belief sich Rs.85 crore als gegen Rs.60 crore während des 15.Jahrhunderts und zeigt Wachstum Von 42. Total Geschäft mobilisiert im Rahmen des Lebensversicherungsgeschäfts seit Auflegung ist Rs.2840 crore, von 4,45,048 Policen und insgesamt Verdienst betrug Rs.248 crore. 2. Non8211Life Versicherungsgeschäft: Under Versicherung tie8211up mit Oriental Insurance Co. Ltd für Non8211 Life Insurance Geschäft betrug die Premium-Sammlung Rs.208 crore von 5,15 lakh Policies von der Bank, die einen Umsatz von Rs.24.51crore als gegen verdient Rs.21.87 crore, während FY15 zeigt ein Wachstum von 12. Prämie gesammelt während des 15.Jahrhunderts war Rs.193 crore von 4.40 lakh Politik, folglich ein Wachstum von 8. Die Bank registrierte ein Wachstum von 31 im Verkauf der kundengebundenen Krankenversicherung PNB8211Oriental Royal Mediclaim und 1.58.175 Policen wurden während des 16.Jahres verkauft, während gegen 1.20.797 Policen verkauft während des 15.Jahrhunderts. Depository Services: Depository Services als Depository Die Teilnehmer von NSDL amp CDSL werden über alle Niederlassungen angeboten, die mehr als 3500 Zentren in ganz Indien umfassen. Die Bank verdiente ein Einkommen von Rs.79.60 lakh während GY16 für die Bereitstellung von Depository Services. Online Trading Services: Online-Handel wird auch über die Banken assoziiert, Frau. SMC Global Securities Ltd. M / S. IDBI Capital Services Ltd. und M / s. Networth Stock Broking Ltd. An income of Rs.19.81 lakh was received from these associates on account of online trading activities during FY16. Merchant Banking: As Category8211I Merchant Banker, the Bank handled 42 assignments of Dividend Payment/ Interest Payments during the FY16 and earned a float income of Rs.2.95 crore. Being Self Certified Syndicate Bank (SCSB), Applications Supported by Blocked Amount (ASBA) facility for submitting of application in public issues (IPO/FPO/ Right Issue) has now been made available from all the branches of the Bank. This facility is also available online to Banks CASA account holders (both retail and corporate IBS users). ASBA facility is also available for Syndicate/Sub syndicate Members of SEBI. During FY16, the Bank collected applications for Rs.812 crore for 93 assignments handled by the branches. Credit Card: Credit Cards of the Bank have consolidated its market share during the year. The Bank achieved a growth rate of 35.32 in issuance of cards during FY16 The Bank also introduced Chip cards with PIN and One Time Password (OTP) to facilitate e8211commerce transactions. To enhance customer awareness about security aspects, various steps are being regularly taken including sending text messages to cardholders of the Bank. Issuance activity has become an independent profit centre. Profit from the activity increased to Rs.524 lakh during the year and contributed to fee based income. Merchant Acquiring Business: Merchant Acquiring Business through installation of Point of Sale (PoS)/ GPRS Terminals and Integration of Internet Payment Gateway (Debit/Credit Cards) launched in February 2010 has completed 6 years. The Bank installed 13,699 PoS terminals and integrated 176 Internet Payment Gateways. RuPay Card: The Bank has taken membership of National Payment Corporation of India (NPCI) for acceptance of RuPay Debit card on PNB Point of Sale terminals. Now, in addition to acceptance of cards having logo VISA or MasterCard / Maestro, PNB POS terminals accept RuPay Debit card for all face to face transactions. KAIRON Project of Punjab Govt. for Grain Procurement: PUNGRAIN, a food grains procurement agency of Punjab Government has launched Kisan Arhtia Information and Remittance Online Network (KAIRON) project whereby they are making payments to the farmers through Arhtiyas using RuPay Debit cards with the help of National Payment Corporation of India (NPCI). The Bank actively participated in the project and has done a business of Rs.4150 crore as Acquiring Bank and Rs.2111 crore as Issuing Bank during FY16. Bhamashah (e8211Mitra) Project: The Bank successfully participated in e8211Mitra Project of Rajasthan Government and succeeded in obtaining the Project, whereby the Bank is going to install 10000 PoS terminals. Service Level Agreement (SLA) was signed and process of implementation has since started. Multi level EMI facility in PoS terminals: At present, PoS terminals of the Bank are not customized with Multi Level EMI facility. In the present scenario, many customers prefer to avail EMI facility. The Bank is going to start the Multi Level EMI facility on the PoS terminals. Draft Agreement relating to it has been sent to M/s Worldline for the purpose of execution. Launch of NFC Contactless Dual Interface debit card: The Bank is going to introduce NFC (Near Field Communication) technology in PNB PoS terminals. In NFC enabled PoS terminals, the card holders can make payments by just waving his card near the PoS terminal instead of dipping or swiping the card L. Government Business To bring in effi ciency in pension disbursement, we have provided the following facilities:8211 Introduced Digital Life Certifi cate (DLC) and e8211PPO which is a step towards digitization and error8211free pension delivery system. Approved CPPC at Allahabad for entire army pensioners Set up service centres for pensioners, e. g. for armed forces at Allahabad, for naval personnel at Mumbai and air8211force personnel at Delhi Created exclusive e8211mail IDs armypensionpnb. co. in airforcepensionpnb. co. in and navypensionpnb. co. in so that pensioners of these wings of armed forces can post their grievances/ references. Sending reminders through SMS to pensioners to submit life certifi cate Organized Aadhaar seeding Camps across India for convenience of pensioners and updated Aadhaar amp Mobile numbers in their pensioner data. The Bank introduced Sukanya Samriddhi Yojana, Kisan Vikas Patra Scheme and on8211line opening of PPF accounts. These products are made available through 5990 SOLS of our Bank. The Bank started 20 new projects for receipt and payment of Govt. dues. The Bank established relationship with State Governments for VAT collections in all States except in North8211 Eastern, JampK, and Goa. For increasing efficiency in cash management, the Bank has made action plan to set up Mega Currency Chest / Cash Processing Centre and reducing the number of Currency chests from 195 to 109 in phased manner. Govt Business Income for FY16 stood at Rs.102.99 crore compared to Rs.84.92 crore in FY15. Claims lodged in Jan16 for Rs.11.67 crore with SBI/EPFO/RBI which pertains to FY16. M. Treasury Operations During the period under review, Gross Investment as on 31st March 2016 stood at Rs.1,54,727 crore as againstRs.1,49,266 crore as on 31st March 2015 and registered a YoY growth of 3.66. The average investments as on 31st March 2016 was Rs.1,62,855 crore as against Rs.1,41,340 crore in corresponding period last year. The Interest income from investment portfolio increased from Rs.10,563 crore for FY15 to Rs.11,935 crore for FY16. The Bank actively traded in sovereign bonds, Non8211SLR bonds and equity throughout the financial year. The liquidity position of the Bank was comfortable throughout FY16 and the funds were managed through CBLO, Repo and Forex market swaps. The Bank complied with all the requirements of CRR/SLR stipulated by the Regulator. Fixed Income (SLR/NSLR): FY16 started on a bearish note on the back of unfavourable global factors like Grexit (Greece exit from Euro), Chinas devaluation of its currency and fear of US FED hike. In September Monetary policy, the regulator announced a rate cut of 50 bps following which yields softened by around 25 bps along with SLR and HTM cut. However, market could not sustain at these levels and yields hardened on account of excess supply in the market mainly in State Development Bonds and expected supply of DISCOM bonds under scheme Ujwal DISCOM Assurance Yojana (UDAY). This huge demand supply mismatch along with fear of Government not sticking to its fiscal consolidation path and expectations of higher Government borrowing numbers further put pressure on the yields. However, Budget announcement gave a big respite to the market as Government stuck to its fiscal deficit target and borrowing numbers came much below the market expectations. After the Union Budget 2016821117, 10 year benchmark yields softened by around 40 bps. During FY16, the Bank booked trading profit of Rs.418.63 crore profits from sale of investments in Fixed Income. Equity: During FY16, Markets declined around 9 and Nifty corrected from its high of 9116 (Mar15) to low of 6825 (Feb16) due to Global events like Fed rate hike, China market sell8211off, Yuan devaluation, falling crude prices and weak Corporate earnings. However, Markets have shown some recovery after Budget as Government stuck to its Fiscal Defi cit roadmap. On Global front, dovish stance of Fed and renewed FIIs buying supported the market sentiments. Indian Equity Market has been relatively resilient during this period compared to other Major Emerging Market Economies because of its strong fundamentals and domestic consumption story. The Bank booked Rs.204 crore Trading Profit in Equity segment and Dividend income increased to Rs.115.50 crore in FY16 from Rs.95.70 crore in FY15. Forex: There has been an increase in Forex Income Expenditure due to changing accounting policy. Now the income/ expenditure on swaps is being reposted on gross basis instead of net as was being done previously. Net Forex income has increased from Rs.681.50 crore as on March 2015 to Rs.1319.60 crore as on 31st March, 2016 showing an increase of 93.63 mainly on account of deployment of surplus of liquid fund by way of short term loans in Dollar Market. However, Exchange Profit decreased from Rs.397.72 crore in March 2015 to Rs.385.98 crore in March 2016. N. Customer Care The Bank continued to accord top priority to providing prompt and efficient service to its customers for FY16 also. The Bank formulated a Grievance Redressal Policy. Efforts were made to redress the grievances of the customers within the framework laid down in the Grievance Redressal Policy. Systems and procedures for the grievances redressal mechanism are reviewed at regular intervals to remove systemic deficiency, if any, which help in further improving the customer service. Initiatives undertaken during FY16 for improvement in customer service The Bank introduced an On8211line Grievance Redressal Management Program called Centralized Grievance Redressal Management System (CGRMS). Customers can lodge their requests/complaints in the CGRMS through the Banks website, Internet Banking Service and Mobile Banking Service. Complaints received at Head Office, all the Circle Offices and over 1,862 SAP enabled branches are entered in CGRMS. Through this system, the customer gets an immediate automatic acknowledgement and can keep a track of his complaint also. The position of complaints received by the Bank is reviewed by a Sub8211Committee of the Board on quarterly basis. The meetings of the Sub8211Committee are presided over by Managing Director and CEO. All the Executive Directors, Directors representing Offi cers Association, Ministry of Finance and the shareholders Directors are members of the Sub8211Committee and General Managers of selected business and control Divisions are permanent invitees to the above committee. The above committee held four meetings during FY16 and reviewed the position of complaints received by the Bank and also complaints received by Chief Customer Service Officer (Internal Ombudsman) on quarterly basis. The Bank also constituted The Standing Committee on Customer Service, which is chaired by the Executive Director with General Managers of several business and control Divisions of the Bank. The committee also has three eminent non8211executives (one senior citizen/ one pensioner/one woman representative) drawn from the public as members. The committee meets every quarter to evaluate feed8211back on quality of customer service received from various quarters. The committee also reviews comments/feed8211back on customer service and implementation of Code of Banks Commitments to Customers received from BCSBI. The Standing Committee on Customer Service held four meetings during FY16. Customer Service Committees have been set up in all the branches and Circle Offices to look into the quality of customer service rendered and to critically examine the feedback/suggestions for improvement in customer service. These committees meet once in a month where staff and the invited customers interact freely on service related issues. Two nominated non8211official members representing customers are invited in the Circle Level Customer Service Committee Meeting on quarterly basis. The Bank has established state8211of8211the8211art Contact Centres at Gurgaon and NOIDA to provide tele8211banking services to its customers on 24 x 7 x 365 basis through two renowned Service Providers. In addition to these two Primary Sites, the Bank also established two Secondary Contact Centres at Mangalore and Bhopal to provide tele8211banking services to its customers in 5 regional languages besides Hindi and English. The Bank constituted teams of officials at Customer Care Centre at Head Office, Circle Offices and Zonal Offices to pay incognito visit to branches to assess their standard of service. During FY16, officials of the Bank made 4205 incognito visits to branches Pan India. Deficiencies pointed out by the visiting officials are being shared with the concerned branch and the Circle Offi ce for taking corrective steps for removal of the same. This helps in further improvement in customer service. Theme Based Meetings are conducted at monthly intervals in all branches on a common date on a pre8211decided Themes, details of which are provided by Customer Care Centre, HO to improve awareness of field staff about the Banks products and services and to sensitize the staff about the issues of utmost importance as well as the changes taking place in the industry and the Bank. The Bank is publishing a monthly magazine titled Customer Speak in which selected complaints filed by customers and the action taken and resolution provided to the complainants are also mentioned. Letters issued by customers appreciating the service of officials of the Bank are also published in this magazine. Besides, the Banks guidelines on important issues pertaining to customer service, products and services are highlighted in this magazine for the benefit of field staff. Due to various initiatives taken by the Bank to improve the customer service, the number of complaints received during FY16 came down to 29,654 as compared to 29,759 complaints received during FY15. Out of total number of 29,827 complaints, (i. e. 173 complaints outstanding as on 1st April 2015 and 29,654 complaints received during FY16) 29,610 complaints were resolved as at 31st March 2016. The number of complaints pending as on 31.03.2016 was 217 which have since been resolved. No award has been passed by any Office of the Banking Ombudsman during FY16. O. Implementation of Official Language Policy The Bank has been leading in the area of implementation of Official Language and achieved almost all the targets in all parameters fixed by the Government of India, Ministry of Home Affairs, Department of Official Language for FY16. All the bilingual CBS and HRMS computers are under Hindi Interface. By adopting this bilingual system, implementation of Rajbhasha is increasing. In addition, the Bank is using Unicode fonts for Hindi correspondence at all levels. During FY16, the Bank has been awarded with more than 50 awards for its excellent performance in the use of Hindi which includes some of very significant awards namely Rajbhasha Kirti Puraskar (First in A region) a top most award scheme of Govt. of India, RBI Rajbhasha Shield Competition (First in A region and Second in B region) and other Regional level awards of Ministry of Home Affairs. In addition, Town Official Language Implementation Committees situated in different locations of the country and other Non8211Govt. Organizations have also awarded the Bank offices. The Bank is successfully convening the Town Official Language Implementation Committees constituted by Govt. of India in Delhi, Bharatpur, Kanpur, Chandigarh, Dharamshala, Sriganganagar, Bulandshahar, Dehradun, Gorakhpur, Kurukshetra, Rohtak, Muzaffarnagar, Hoshiarpur, Hamirpur and Bathinda. The Draft and Evidence Committee of Parliament on Official Language inspected Ernakulam Circle on 9th January, 2016 and the third sub8211committee of Committee of Parliament on Offi cial Language visited Bharatpur circle on 15th February, 2016. The Committee not only expressed satisfaction but also appreciated the efforts made by the Bank for progressive use of Hindi. The Bank celebrates 39Hindi Maah39 in the month of September every year. Various competitions are organised at all India, local and Circle levels in which staff members of all cadres participate enthusiastically. The winners are awarded with prizes in the Rajbhasha function. The Bank has its own Lala Lajpat Rai Rajbhasha Shield Yojana for its various HO Divisions, Circle Offi ces, Training Centres, Zonal Audit Offices, etc. Under the scheme, every year, offices are awarded with prizes for doing excellent work in the area of Rajbhasha implementation. This year also, the Bank organised Hindi Maah and other programmes/competitions and awards and prizes were given. Sixth collections of articles received in the competitions on writing namely PNB Pravah: Ek Aur Kadam has been published. Under Moulik Hindi Pustak Lekhan Yojana of the Bank, cash incentives were awarded to staff members for writing original books in Hindi on Banking and Non8211banking subjects. All the staff members, working in the Bank or retired from bank services, can participate under this scheme. P. PNBs Subsidiaries and Regional Rural Banks a. PNB Housing Finance Limited (PNBHFL) The housing finance industry continues to be very competitive and has given excellent growth over last few decades. Inspite of a very challenging year, the Company has achieved its highest ever loans disbursements and profitability. On the basis of total loan assets, Company is now ranked 5th largest Housing Finance Company (HFC). The Company is also ranked the 2nd largest deposit taking housing finance company. The Company has earned this distinction in a short span of five years since starting Business Process Re8211engineering project through a PPP model. To keep pace with its rapid expansion in business, which require huge Tier I capital, the Company has started the process of getting itself listed towards the end of 2nd quarter of FY17. The Company will shortly come out with its initial public offer which will be in the vicinity of Rs. 2500 crore. The Company sanctioned 43,040 loan applications worth Rs.23,011 crore (Annual growth in sanction number 59 and sanction amount 53). Loans worth Rs.14,456 crore were disbursed (Annual growth of 53). The loan book of the Company reached Rs.27,177 crore (Annual growth of 62) and Assets Under Management reached at Rs.27,555 crore (Annual growth of 59). The Deposits of the Company reached Rs.7,115 crore (Annual growth of 45). The Company earned Total income of Rs.2697 crore which grew by 52 on YoY basis. Operating Profit for the year increased by 76 to reach Rs.588.20 crore. Further, Profit before tax for the year was at Rs.503.09 crore (Annual growth of 70) and Profit after tax was Rs.326.47 crore (Annual growth of 66). Total loan delinquencies were 1.48 of End Period Net Receivables (ENR), which is the best in the industry Gross NPAs were Rs.59.81 crore i. e. 0.22 of ENR and Net NPAs were Rs.38.06 crore i. e. 0.14 of ENR during FY3916. The Company has achieved Net Interest Margin (NIM) of 3.08, Return on Total Assets (RoA) of 1.45 and Return on Equity (ROE) of 17.08. The Company had faced tough competition on interest rates from peer HFCs and commercial banks. The Company has managed good NIM through efficient funds management and resource planning. During FY16, the Company has achieved the distinction of raising Rs.500 crore of Green Bonds through IFC Washington for promoting green housing projects in India. The Company was felicitated for Outstanding Contribution to CSR at the CREDAI Conclave 2015 by Honble Union Minister Shri Rajiv Pratap Rudy. The Company was also awarded the Housing Finance Company of the Year at the 8th Annual Real Estate Summit and Awards hosted by Franchise India and ET Now. The Company was honoured for its IT transformation journey by EMC Corporation in an event held in partnership with Cisco, VM Ware, etc. b. PNB Gilts Limited During FY16, the yields on Government securities trended down, with the ten8211year benchmark yield moving down to 7.46 as on 31st March 2016 as against previous year close of 7.74. Though the yields on point to point basis declined, the market remained highly volatile with the yields moving up for major part of the year. This was despite an accommodative stance by RBI with a cut in repo rate of 75 basis points. Inflation was well contained and Current Account Deficit was comfortable with a slump in global prices of oil and gold. Internationally too, the major economies like Euro zone, China, Japan were on an easing path whilst USA raised the rates. The main reason for this directional mismatch was the demand supply gap in the government securities and enhanced supply of normal State Developmental Loans. The uncertainty hanging over the issuance of UDAY bonds also weighed heavily on market. Further, despite accommodative Monetary Policy stance, RBI kept the system liquidity in deficit mode with average liquidity deficit of more than rupees one lakh crore. It was only from February end onwards, with the completion of Government borrowings and aggressive OMO purchases by RBI that this demand8211supply mismatch was reversed. This was further aided by the fiscal deficit pegged at 3.5 for FY17, reduction in small savings rate, lower retail inflation and a positive early expectation of a normal monsoon. Accordingly the yield on 108211 year benchmark Government security which opened the year at 7.74, touched a high of 7.99 and closed the year at 7.46. Against the backdrop of extreme volatile market conditions, the Company managed to post a Profit Before Tax of Rs.51.47 crore as on 31st March 2016. The Company fulfilled all its obligations as a Primary Dealer in both primary and secondary markets. The total outright turnover stood at Rs.3.76 lakh crore, whereas, the total Networth of the Company rose to Rs.731.22 crore as on 31st March 2016 from Rs.718.06 crore as on 31st March 2015. c) Punjab National Bank International Limited (PNBIL) Financial Year 2015821116 was a year of consolidation for the PNBIL. During the year, PNBIL adopted holding business strategy with increased focus on strengthening the Corporate and Risk Governance frameworks. PNBIL also endeavoured for revision in various Credit Risk, Capital and Liquidity Management policies. In order to demonstrate effective 3 Lines of Defence, PNBIL has revised its Corporate Governance structure, appointed Chief Risk Offi cer (CRO), Chief Finance Officer (CFO) and Company Secretary. PNBIL created/revised structure of the various committees including Nomination and Remuneration Committee, Credit Approval Committee, Risk and Compliance Committee, Credit Risk Oversight Committee. PNBIL has also created a separate Credit Monitoring and Recovery Department for the effective management of stressed assets. This is the ninth year of operations for PNBIL and it achieved a total business figure of 2,834 million. Operating Profit for FY3916 amounted to 38.26 million as against 41.49 million in FY3915. Decrease in operating profit was mainly on account of reduced treasury income by 4.35 million. During FY16, total lending stood at 1,476 million as compared to 1,555 million in 2015. Net Interest Income has shown improvement which increased by 2.90 million signifying better margins. Net trading income decreased by 4.19 million due to market rate movements. Expenditure increases were due to the PNBIL upgrading its governance and control environment and investing in systems to enable it to meet the increasing regulatory challenges faced by all banks. Many of the PNBILs customers have been adversely affected this year by the slow economic growth in India, the delay in flow of funds to the much awaited infrastructure projects and the global slowdown. This has resulted in increased gross impaired advances to 144.99 million (82.53 million in 2015) necessitating the need for the PNBIL to take a higher level of impairment provisions. In addition to this, PNBIL took the opportunity to further finetune its impairment recognition and provision methodology resulting in an additional impairment provisioning of 71.85 million. The net impaired advances have accordingly reduced from 47.03 million in 2015 to 36.37 million in 2016. PNBIL is the first among Indian Bank subsidiaries/branches that launched tax saver Cash ISA product and Contactless Master Debit card, which are one of the most popular products of the PNBIL. Strategic integration, parental support, continuous innovation, customer centric approach, niche positioning and competitive advantage in its targeted customer base are the key strengths PNBIL is enjoying in UK. PNBIL has its own dedicated treasury at London and a back office in India. PNBIL is complying with all regulatory and capital adequacy guidelines of Prudential Regulation Authority of UK. Offering basic banking products and relationship banking continues to be the strong selling point for the Bank. PNBIL has built a strong brand image in the UK market. D. Punjab National Bank Investment Services Limited (PNBISL) PNB Investment Services Ltd (PNBISL) is a wholly owned subsidiary of Punjab National Bank. The Company commenced its operation on 8.6.2009. The Company has its offices at Mumbai, Delhi, Chennai, Ahmedabad and Hyderabad. The Company is engaged in providing Merchant Banking and Corporate Advisory services like Financial Appraisal, Techno8211 Economic viability Study, Debt Syndication and Corporate Debt Restructuring besides providing Trusteeship services. During FY16, the Company earned fee based income of Rs.7.51 crore with a total income of Rs.10.93 crore as against a fee of Rs.11.13 crore and Rs.14.53 crore respectively for FY3915. Profit Before Tax during FY16 stood at Rs.6.11 crore as against Rs.10.70 crore for FY15. There has been an improvement in the revenue generated from the Merchant Banking and Trusteeship segments during FY3916. However, due to the withdrawal of the regulatory forbearance by RBI for restructured loans with effect from 1st April 2015 and general economic downturn and no major CAPEX projects coming up, there was a drop in business in CDR and syndication business. Hence, the overall revenue of the Company declined in the FY3916. With the introduction of alternate debt resolution mechanism through flexible restructuring and strategy debt restructuring scheme, the Company has taken initiatives and started working in the segment to enhance its revenue. Primary Capital Markets segment is witnessing a revival and the Company keeping pace with the development in this segment has bagged a couple of IPO assignments and is hopeful of creating its visibility and increase its revenues in Merchant Banking segment. The Company hopes for a better and improved industrial environment in the country to bag more business in Merchant Banking, Credit Appraisal and Debt syndication segments, thereby significantly enhancing its revenues. D. h. DRUK PNB Bank Ltd. Bhutan The Subsidiary completed 6 years of successful operations in 2016 registering a growth in total business from Rs.967.55 crore as at 31.3.15 to Rs. 2344.81 crore as at 31.03.2016. In terms of customer base also, the Subsidiary achieved encouraging results with number of accounts surpassing 90,000 mark as on 31st March16, an increase of over 17 over last year. Net Profit increased to Rs.21.76 crore during FY16 from Rs.10.71 crore during FY15. The Subsidiary not only registered satisfactory business growth, but also maintained the quality of assets and liabilities much better than the Industry average (Gross NPL estimated at over 10). The retail deposit base of the Subsidiary, which is considered to be stable deposit, is above 81 of the total deposits, while the performing advances are 96 of total advances. F. Regional Rural Banks (RRBs) At present, five RRBs are sponsored by the Bank. These RRBs are operating in five States, namely, Bihar, Haryana, Himachal Pradesh, Punjab and Uttar Pradesh covering 74 districts with a network of 2301 branches. The aggregate paid8211up capital of these Regional Rural Banks stood at Rs.199.30 crore. Central Government, State Governments and PNB contributed in paid8211up capital of these RRBs in the ratio of 50: 15: 35, respectively. The Banks contribution towards capital of these RRBs was Rs.69.76 crore. The combined networth of RRBs as on 31st March 2016 was Rs.2929 crore. During the year, the aggregate business of all RRBs increased from Rs.45,630 crore in FY3915 to Rs.52,133 crore in FY3916 showing an increase of Rs.6503 crore (YoY growth: 14.25). The aggregate deposits and aggregate advances as on 31.03.2016 stood at Rs.33,492 crore (YoY growth: 14.72 ) and Rs.18,641 crore (YoY growth: 13.42 ). The aggregate Net Profit of the RRBs as on 31.03.2016 stood at Rs.320 crore. All PNB sponsored RRBs were in Profit. The Gross NPAs of the RRBs increased from Rs.692 crore to Rs.764 crore (4.10 of Total Advances) during FY3916. During FY16,157 new branches were opened by RRBs, taking the total network of Branches to 2301 with all being on CBS and total numbers of employees were 8714. The figures pertaining to FY3916 are un8211audited. Progress in opening of accounts under PMJDY as on 31.03.16 stood at 32,99,189 accounts, out of which RuPay debit cards were issued in 22,86,660 accounts. Balance outstanding in these accounts was Rs.653.70 crore. Total number of accounts having zero balance as on 31.03.2016 stood at 1,63,750. The RRBs sponsored by the Bank are actively participating in economic development of the areas of their presence. With the implementation of Core Banking Solution (CBS), rural customers are also getting benefit of latest technology thus providing services to the rural poor under Financial Inclusion Plan at their doorsteps. RRBs are also opening NRE/NRO accounts. The facility of Micro ATMs, RTGS, NEFT, RuPay ATM cards/ KCC cards, KIOSK Banking Solution (KBS) under FIP, Aadhaar Payment Bridge System (ABPS) under DBT etc. is also being provided to customers in all the RRBs. Q. Awards and Accolades During FY16, in recognition of its performance and initiatives, PNB received various awards, some of which are: Golden Peacock National Training Award 2016 by Institute of Directors. Social Banking Excellence Awards 2015 under Rural Banking Category (Large Bank) by ASSOCHAM. Best Bank Award for PMJDY (Large Bank)8211Winner of Banking Excellence Awards 2015 by CIMSME. ABP News Brand Excellence Awards 2015 under Banking Financial Services and Insurance Category by CMO Asia with World Marketing Congress Inspiring Work Place Awards 2015 under the category Best HR and Talent Management Practices by The Banking Frontiers. Agriculture Leadership Award 2015 by Agriculture Today Group. FICCI CSR Awards 2014 by Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI). Skoch of Merit Award for the project8211 Transaction Monitoring System for internet banking with OTP and adaptive authentication. R. Future Business Plan of the Bank The Bank has been realigning its business strategies to the changing macroeconomic scenario. Despite unfavourable macroeconomic condition, the Bank was able to maintain good operating profit and efforts for healthy Capital to Risk Weighted Asset Ratio (CRAR) in FY16. Speeding up the recovery of bad loans, increasing qualitative credit and garnering capital are going to be the focus areas for the Bank in the coming financial year 2016821117. Apart from that, the Bank would focus on augmenting fee based income and mobilizing CASA (current account, savings account) Deposits on sustainable basis. With increased competition, it is important to guard market share in low cost CASA deposits and retail credit. The Bank will work towards anticipating growth opportunities first and move fast to tap the opportunities. Hence, bettering customer service and marketing of products amp services will be the key growth enablers for the Bank. Digitalization is an area where the Bank will lay sharp focus on an ongoing basis. It will not only reduce operating cost but also improve customer service. Hence, the Bank will take measures to move towards a Super Smart Bank and the Bank for the Gen Next. The Bank will continue to lay emphasis on lending to Priority sector, MSME and promoting Financial Inclusion as it traditionally does. Digitalization of Business Correspondent (BC) network, improving automation of MSME loan processing will also be focused upon in FY17. It is expected that the business environment in the economy will improve and demand for credit from the Bank will increase in H2 FY17. The reform measures adopted by the Government to transform India, boost infrastructure, create self8211employment, promote Micro Industries and Housing will prove beneficial for the Bank. The development of industrial corridors, manufacturing zones and smart cities will further boost investment climate of the country. Along with these, Make in India, Startup India, Housing for all by 2022 will create financing opportunities for banks. With improvement in the credit demand, the bank will also take measures to meet the Capital requirement under the Basel III. Hopefully, FY17 will turn out to be the year of Growth amp Strength for the Bank. S. Board Of Directors As on 31.03.2016, there were 11 Directors on the Board of the Bank including 4 whole time Directors i. e. One Managing Director amp CEO and three Executive Directors. During FY16, the following changes took place in the composition of Board of Directors: Mrs. Usha Ananthasubramanian was appointed as Managing Director amp CEO of the Bank w. e.f. 14.08.2015. Shri Gauri Shankar completed his tenure as Executive Director due to attaining the age of superannuation as on 31.03.2016. Shri Prem Narain and Ms. Hiroo Mirchandani were appointed as Shareholders Directors on the Board of the Bank for a period of three years w. e.f. 02.05.2016. However, Shri Prem Narain ceased to be Director on the Banks Board w. e.f. 29.08.2015 due to resignation. Shri Rajinder Mohan Singh was elected as Shareholders Director on the Board of the Bank for a period of three years w. e.f. 01.07.2015. Shri Sudhir Nayar, was elected as Shareholder Director on the Board of the Bank w. e.f. 19.12.2015. Shri Tara Chand Jhalani, Workmen Employee Director completed his tenure on 07.03.2016 on the Board of the Bank. The Board wishes to place on record its appreciation for the valuable contribution made by Shri Gauri Shankar, Executive Director, Shri Prem Narain and Shri Tara Chand Jhalani, Directors. T. Directors Responsibility Statement: The Directors confirm that in the preparation of the annual accounts for the year ended March 31, 2016: 8211 The applicable Accounting Standards have been followed along with proper explanation relating to material departures, if any 8211 The accounting policies, framed in accordance with the guidelines of the Reserve Bank of India, were consistently applied 8211 Reasonable and prudent judgment and estimates were made so as to give a true and fair view of the state of affairs of the Bank at the end of the financial year and of the profit of the Bank for the year ended March 31, 2016 8211 Proper and suffi cient care was taken for the maintenance of adequate accounting records in accordance with the provisions of applicable laws governing banks in India, and 8211 The accounts have been prepared on the principle of going concern basis. The Board expressed thanks to the Government of India, Reserve Bank of India, Securities and Exchange Board of India, Stock Exchanges, Banks customers, public and the shareholders for valuable support, continued patronage and confi dence reposed in the Bank. The Board wishes to place on record its appreciation for the valuable contribution made by the members of the Banks staff at all levels and look forward to their continued involvement in achieving the future goals. For and on behalf of Board of Directors Managing Director amp CEOSingapera Padala Raffle Promo Remit at PNB Singapore from October 1, 2016 to February 14, 2017 and be the lucky winner who will receive P100,000 Aside from PNB branches, your loved ones may also receive the remittance at Globe GCash Remit branches nationwide. Klicken Sie hier für mehr Details. DBS / UOB INTERNET REMITTANCE Um unsere bewerteten Online-Umsetzer, Bitte beachten Sie, dass wir den Kanal bei der Übermittlung Ihrer Überweisungen an andere Banken Konto geändert haben, um Ihnen besser zu dienen. Effective 08 April 2016, there will be a Back End Fee of 50.00 Pesos that will be deducted on the remittance amount that will be credited to your beneficiary account, if the Other Bank is a member of ABROI. (Please refer to the list of ABROI Bank. In this regard, applicable remittance fee for Other Banks (PESO ACCOUNT) will be reduced to SGD3.50 only. For non ABROI member Bank, Remittance Charge will not change. Return if any, will be communicated to you on the 3rd banking day, except if holiday in the Philippines. Thank you for trusting PNB to deliver your remittance needs. ABROI MEMBER BANKS - Asia United Bank Corporation - Banco de Oro Universal Bank - Bank of the Philippine Islands - China Banking Corporation - Development Bank of the Philippines - Hiyas Banking Corporation - Land Bank of the Philippines - United Coconut Planters Bank - Philippine Savings Bank - Al-Amanah Bank - FIRST CONSOLIDATED BANK - Queen City Development Bank - EAST WEST BANK - PHL. VETERANS BANK - Rizal Commercial Banking Corp - PHIL. Bank of COMMUNICATION - Metropolitan Bank and Trust CompanySingapera Padala Raffle Promo Remit at PNB Singapore from October 1, 2016 to February 14, 2017 and be the lucky winner who will receive P100,000 Aside from PNB branches, your loved ones may also receive the remittance at Globe GCash Remit branches nationwide. Klicken Sie hier für mehr Details. 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